Samen moederen in de sociale media

By | Oktober 8, 2013

We ontdubbelen ons zelf graag in de sociale media en de mama’s gaan ons allemaal voor, ze creëren een dimensie van hun huiselijk geluk bij op het internet. Onderzoek van comScore wijst uit dat afgelopen julimaand Britse moeders ruim zeven uur op sociale sites hadden doorgebracht.

Britse vrouwtjes en vrouwen, van 6 jaar en ouder, brengen gemiddeld twee uur tijd meer door dan mannen op sociale netwerksites. Dat was althans het geval voor de maand juli 2013 waarin comScore metingen uitvoerde.

Moeders doen daar nog eens zeventien minuten bovenop en komen uit op 443 minuten. Niet mis voor een zomermaand, misschien misten ze de babbel aan de schoolpoort

Mannen met kinderen vertoeven ook meer op dergelijke sites dan mannen zonder kroost, hoewel ook weer niet zo veel als mama’s.

Voor al die berekeningen bekeek comScore enkel hoe lang mensen op de sociale sites verbleven vanuit hun thuis- of werksituatue. Mobiel bezoek werd niet meegerekend. Dus mag worden aangenomen dat er nog veel meer tijd in het sociaal netwerken zit, steeds meer mensen doen het als ze ‘onderweg’ zijn.

De meest populaire sites voor Britse mama’s zijn achtereenvolgens Facebook, YouTube, Twitter en Tumblr.

Acht op tien moeders tussen 18 en 34 jaar zitten op Facebook en YouTube tegen 72 en 67 procent van de algemene Britse populatie die respectievelijk op Facebook en YouTube gaan.

Site M/V

De Britse graficus David McCandless maakte trouwens een infografiek van de spreiding naar gender over de sociale sites. Instagram heeft 53 procent vrouwelijke bezoekers en is daarmee een van de meest genderneutrale sites in het spectrum. Facebook moet het voor 58 procent van vrouwen hebben, Twitter krijgt 62 procent vrouwelijke bezoekers en Pinterest 72 procent.

Daar staan eerder ‘mannelijke sites’ tegenover. Linkedin ontvangt 54 procent mannelijke bezoekers en voor Google is dat al 64 procent. Spotify en Reddit krijgen respectievelijk 66 procent en 74 procent mannen over de virtuele vloer.

 

 

Geef een reactie